" Drop the idea of becoming someone, because you already a masterpiece. You cannot be improved. You have only to come to it, to know it, to realize it." -Osho

Thursday, December 27, 2012

Last Working Day of 2012

Hari ini adalah hari terakhir bekerja dalam tahun 2012.

"Awat tak buat pasal hari terakhir tahun 2012? Awat buat hari terakhir kerja??"

Ada dua sebab:

1. Sebab saya tinggal bersama keluarga, hari terakhir ke, hari minggu ke hari isnin selasa ke, hari jadi ke.. saya memang kat rumah je. Hari kerja je ada aktiviti-aktiviti berilmiah dan bermanfaat nak diceritakan. Iye dak? :)

2. Ikut suka hati kita la! hahaha

Hari ni dapat separuh daripada claim mileage untuk kerja-kejadah yang disertai dengan putaran rota kereta, penurunan meter minyak, dan merentasi tol-tol di negeri Selangor Darul Ehsan ini. Semua kerja macam pergi filling, pergi ikut bos buat kes, pergi mengurus di Pengurusan Kes (tapi tak kurus-kurus punnn) yang jumlah claim nya dah nak sama ngn gaji aku tu, akhirnya dapat juaaa~~

Ringgit Malaysia, Why Yu So Pretty~

But sebaik sahaja uwang di tangan.. terbayang-bayang perjanjian mahu beli barang untuk Cheah, sedikit elaun kepada ayah bonda. Ohhhh~~

Kemudian pergi serve document kat Peter Chuah di Sg Chua. (Good marketing, nama sama ngn tempat!)

Kemudian pulang ke Kajang Prima, baca files dan study sikit sebab Exam Ethics lagi 13hariiiiii. Oh no no nooooo!

Tapi semalam berfikir panjang tentang masa hadapan. What exactly I want to do in the future? (Heyy berangan lagi, bila nak study ni wehhh). I want to further my studies. I want to be a high-ranked officer in some company or firm. Have a good pay and don't have to worry about daily expenses, or can help my family somemore. I want to get married and have kids.(Baru baca blogpost Maria Elena, what a fantabulous wedding! Congratz Kak Maria!) I want to stay somewhere near my friends and grew old with them, my kids befriended theirs, my grandchildren befriended theirs.

My problem is, those are TOO general.

Further studies? Where? What Course? Master in what field?
Officer? Which company? When? How to apply? Aiming for what position, exactly?
Good Pay? What is good pay? What is the minimum pay so that I can live comfortably every month? Rate of living expenses in KL? What about savings for rainy days?
Get married? To whom? Will your parents approved of him? Bigger question : WHEN??
Staying with friends? Who? Where? Would they want the same too?


Selalu jadi macam ni bila cakap pasal future : People keep asking the question, but I don't have the answer.

Maybe I should make a list of things , specify the options and choose later. *sigh*

Heyyy Sudah laaa! Study!!

Ok Bai ;P

But at least, I know where I want to further my study, kan London kan? :)
huuih ada jari



0 orang cakap..:

Powered by Blogger.

Recent Posts

Ai Yam Miz Sat Drivah

© 2011 Nama Saya Nabeela, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena